#review | Two Point Hospital
Το Two Point Hospital δεν είναι ένα από εκείνα τα παιχνίδια που αποφάσισα να παίξω κάμποσο καιρό απ’ όταν κυκλοφόρησαν. Το εγκατέστησα την πρώτη μέρα διάθεσής του. Για την ακρίβεια, το είχα προπαραγγείλει! Τέσσερα χρόνια αργότερα, επιτέλους πήρε «εξιτήριο» η βασική του έκδοση!
Να ξεκαθαρίσω κάτι: το Theme Hospital αποτελεί μέχρι και σήμερα ένα από τα πλέον αγαπημένα μου παιχνίδια. Ήταν εκείνο που με μύησε στον κόσμο των management sims και που συνέχισε να μου κρατά συντροφιά για δεκαετίες. Ως εκ τούτου δε γινόταν να μην τιμήσω τον πνευματικό του διάδοχο, αυτό το κάτι ανάμεσα σε remaster και sequel που ετοίμασε η Two Point Studios και εξέδωσε η SEGA.
Το κόνσεπτ παραμένει σε γενικές γραμμές ίδιο μ’ εκείνο του Theme Hospital με ορισμένες μικροαλλαγές. Η campaign του παιχνιδιού απαρτίζεται από 15 επίπεδα, καθένα εκ των οποίων θα σας αναθέσει να δημιουργήσετε από το μηδέν κι από ένα νοσοκομείο δίνοντάς σας διαφορετικούς στόχους — τους οποίους ολοκληρώνετε σε τρεις φάσεις. Φυσικά κάθε φορά θα έχετε να αντιμετωπίσετε και άλλα προβλήματα, από σεισμούς και ακραίες θερμοκρασίες, μέχρι επιδημίες και επισκέψεις σελέμπριτις.
Μου άρεσε πολύ που τα νοσοκομεία μου, αν και σε διαφορετικά επίπεδα/αποστολές προφανώς, αφ’ ενός βρίσκονταν στον ίδιο γενικότερο χάρτη (ανήκοντας στον ίδιο οργανισμό) και αφ’ ετέρου μοιράζονταν στοιχεία όπως π.χ. την πρόοδο στην έρευνα. Χάρη στην τελευταία μάλιστα θα αποκτήσετε πρόσβαση σε αναβαθμίσεις για τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό σας. Αντίστοιχα μέσω της εκπαίδευσης, θα ενισχύσετε τις επιδόσεις του προσωπικού σας.
Το Two Point Hospital έρχεται με έναν μεγάλο αριθμό αντικειμένων, πολλά εκ των οποίων ξεκλειδώνονται με kudosh, μία ειδική νομισματική μονάδα που εξαρτάται από τις επιτυχίες σας. Εξεπλάγην όταν διαπίστωσα ότι η κοινότητα του παιχνιδιού έχει δημιουργήσει και διαθέσει έναν εξωφρενικό αριθμό έξτρα αντικειμένων μέσα από το Steam Workshop. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό, αφού ο τίτλος επιτρέπει στον παίκτη να προσαρμόσει και την παραμικρή λεπτομέρεια σε χώρους και προσωπικό.
Η AI τα καταφέρνει μια χαρά, έστω κι αν το Two Point Hospital δεν προσφέρει το ίδιο βάθος στη διαχείριση σε σχέση με τον προκάτοχό του (με δυο λόγια, ετοιμαστείτε για λιγότερο micromanagement). Από τη στιγμή που κατάλαβα πώς λειτουργεί το προσωπικό μου, ήταν ελάχιστες οι φορές που χρειάστηκε να πάρω «σηκωτό» κάποιον για να τον στείλω σε «διατεταγμένη υπηρεσία». Ο δε βαθμός δυσκολίας ήταν τόσο όσο. Μόνο σε μία περίπτωση αναγκάστηκα να αρχίσω εκ νέου επίπεδο. Από τα μισά του παιχνιδιού κι έπειτα, μάλιστα, έπαιζα σταθερά στην υψηλότερη ταχύτητα — για τέτοια άνεση μιλάμε.
Το χιούμορ του τίτλου συγκαταλέγεται ασυζητητί στα δυνατά του σημεία. Κάνοντας λογοπαίγνια σε κάθε ευκαιρία, βαδίζει επάξια στα χνάρια του Theme Hospital (από τα ονόματα των ασθενειών και των πόλεων, μέχρι τον DJ και τη φωνή των ανακοινώσεων). Η Two Point Studios έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα της υποστήριξης, λανσάροντας μέσα σε μία τετραετία, επτά (!) πακέτα DLC που προσθέτουν από τρία έξτρα νοσοκομεία έκαστο ενώ διαθέτει συν τοις άλλοις και δωρεάν περιεχόμενο σε μηνιαία βάση μέσω Prime Gaming.
Το Two Point Hospital θα μπορούσε να είναι δουλειά της θρυλικής Bullfrog. Η ποιότητά του είναι το κάτι άλλο και αν αποφασίσετε να το απολαύσετε όπως κι εγώ (κάθε μέρα κι από λίγο, έτσι, για χαλάρωμα), τότε θα φτάσετε σε τριψήφιο αριθμό ωρών χωρίς να το καταλάβετε.
Μου θύμισε: Theme Hospital
Κυκλοφορία έκδοσης: Αύγουστος 2018
Πλατφόρμες: PS4, Xbox One, PC, Switch