#review | Night Call
Το Night Call είναι ακόμα ένας τίτλος που γνώρισα, χαζεύοντας τη λίστα του Game Pass. «Παρίσι, φόνοι, νουάρ»: τα keywords του με κέρδισαν χωρίς ιδιαίτερο κόπο κι έτσι βρέθηκε να κατεβαίνει στο Xbox μου με εμένα να μην έχω την παραμικρή ιδέα για το κόνσεπτ του — όπως άλλωστε συνέβη με τo Kona, το Thief of Thieves και τόσα άλλα.
Το παιχνίδι διαθέτει τρία σενάρια που ξεκινούν από το ίδιο σημείο. Ο παίκτης, ένας οδηγός ταξί στο Παρίσι, τραυματίζεται από έναν κατά συρροή δολοφόνο, παράπλευρη «απώλεια» της τελευταίας του επίθεσης. Έχοντας αναρρώσει, στρατολογείται από τις αστυνομικές αρχές — οι οποίες εκμεταλλεύονται στυγνά το σκοτεινό παρελθόν του — προκειμένου να τις βοηθήσει να αποκαλύψουν την ταυτότητα του δράστη και να προχωρήσουν στη σύλληψή του.
Στην ουσία, την εμπειρία του Night Call συνθέτουν δύο τμήματα: οι βραδινές διαδρομές στους δρόμους της «πόλης του φωτός» και κατόπιν η ανάλυση των στοιχείων στο στούντιο του ήρωα. Οι βάρδιες έχουν διττό ρόλο, αφού ο παίκτης καλείται αφ’ ενός να συλλέξει πληροφορίες (μιλώντας με τους πελάτες του και επισκεπτόμενος συγκεκριμένες τοποθεσίες — αν και ορισμένες φορές ο τρόπος μοιάζει μάλλον παράταιρος) και αφ’ ετέρου να βγάλει αρκετά χρήματα προκειμένου να καλύψει τα έξοδά του. Επιστρέφοντας στο διαμέρισμά του τα χαράματα, έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα που συνέλλεξε (με τη βοήθεια ενός αρκετά γουστόζικου πίνακα).
Ο τρόπος με τον οποίο το Night Call μεταφέρει την αίσθηση της μεταμεσονύχτιας οδήγησης στους άδειους δρόμους του Παρισιού είναι υπέροχος. Η νουάρ αισθητική του δένει άψογα με τα ολοζώντανα ενσταντανέ και τις όμορφες περιγραφές, δημιουργώντας ζωηρές εικόνες στο μυαλό του παίκτη. Η μουσική επένδυση δηλώνει παρούσα εκεί που πρέπει, ούσα πλήρως συμβιβασμένη με τον συμπληρωματικό της ρόλο, ενώ για όσους κατέχουν άριστα τη Γαλλική, η σχετική επιλογή ως προς το κείμενο (δυστυχώς δεν υπάρχουν ερμηνείες) συστήνεται παρ’ αυτά.
Οι πελάτες που θα μεταφέρετε (σε αυτούς συγκαταλέγονται και οι ύποπτοι στην υπόθεσή σας) συνθέτουν ένα πολυποίκιλο σύνολο, από πόρνες και πολιτικούς, μέχρι γάτες και φαντάσματα. Άλλοι είναι μεθυσμένοι, άλλοι αδιάφοροι κι άλλοι προβληματισμένοι. Κάποιοι είναι επιθετικοί, κάποιοι είναι έτοιμοι να βάλουν τα κλάματα. Η αλληλεπίδραση μαζί τους είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και οι ιστορίες τους κρύβουν εκπλήξεις. Ορισμένοι θα σας ζητήσουν να τους ακούσετε, μερικοί θα θελήσουν τη γνώμη σας, μέχρι και D&D θα καταλήξετε να παίξετε!
Είναι στο χέρι σας να βοηθήσετε τους πελάτες σας να ανοιχτούν, ακούγοντας τα όσα κρατούν μέσα τους. Θα τους ακούσετε να στηλιτεύουν τον ρατσισμό, να ανησυχούν για την τύχη των δικών τους, να αγωνιούν για την επιβίωσή τους και να ζουν αποκομμένοι στον δικό τους κόσμο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, έπιασα τον εαυτό μου να αναζητά συγκεκριμένα άτομα στον χάρτη, προκειμένου να μάθω τη συνέχεια των ιστοριών τους. Τελειώνοντας δε με τα τρία σενάρια του Night Call, συνέχισα στο free roaming, θέλοντας να βεβαιωθώ ότι δε μου είχε ξεφύγει κάτι.
Περνώντας στο ζουμί του παιχνιδιού, τελειώνοντας τη βάρδια, ο παίκτης επιστρέφει στο στούντιό του, βάζοντας σε μία τάξη τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του αλλά και τις σκέψεις του. Μετά από συγκεκριμένο αριθμό ημερών, ο σύνδεσμός στην αστυνομία απαιτεί ένα όνομα: η απάντηση στην εν λόγω ερώτηση καθορίζει και το φινάλε της υπόθεσης. Μολονότι και στα τρία σενάρια βρήκα τον δράστη, στις δύο απ’ αυτές είχα και μπόλικη δόση τύχης αφού τα δεδομένα που μου παρουσιάζονταν δεν έβγαζαν απόλυτο νόημα.
Στο φινάλε, δεν ξέρω τι με ικανοποίησε περισσότερο: το ότι βρήκα τον δολοφόνο ή οι συζητήσεις που είχα με τόσο κόσμο; Αυτό για το οποίο είμαι βέβαιος είναι πως πέρασα καλά με το Night Call. Σε τελική ανάλυση, αυτό δεν είναι που μετράει;
Μου θύμισε: -
Κυκλοφορία έκδοσης: Ιούνιος 2020
Πλατφόρμες: Xbox One, PC, Switch