#review | My Friend Pedro
«Αφού δουλεύω αύριο, τι κάθομαι και παίζω στις τρεις το πρωί»; Η παραπάνω πρόταση μπορεί να συνοψίσει τη σύντομη αλλά άκρως εθιστική εμπειρία του My Friend Pedro, ενός τίτλου που αποτελεί δημιούργημα της DeadToast Entertainment και φέρει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή της Devolver Digital.
Κατεβάζοντάς το δωρεάν στο Xbox μου χάρη στο Game Pass (ακόμα ένα παιχνίδι που απόλαυσα έτσι), η αλήθεια είναι πως δεν ήξερα τι να περιμένω. Είχα δει κόσμο να μιλάει γι’ αυτό online αλλά πέραν τούτου, τίποτα. Από το κεντρικό του μενού όμως, το My Friend Pedro φρόντισε να μου δώσει μια εικόνα της παραφροσύνης που θα ακολουθούσε: Blood, Bullets, Bananas. Πώς συνδέονται αυτά τα τρία;
Ο τίτλος είναι ένα shoot ‘em up, τυπικό 2D side-scroller στο οποίο ο παίκτης καλείται να φτάσει από το σημείο Α στο σημείο Β. Στο ενδιάμεσο βέβαια ξεπαστρεύει διάφορους νταήδες με το αίμα να ρέει άφθονο (*blood). Το οπλοστάσιο δεν ξεφεύγει από το σύνηθες πλαίσιο και εμπλουτίζεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού — φιλική συμμετοχή η δυνατότητα υποτυπώδους κλωτσιάς (*bullets). Όσο για τη μπανάνα; Αυτός είναι ο Pedro, μία μπανάνα (ω, ναι) που ακολουθεί τον ήρωα σε κάθε του κίνηση, εκτελώντας και χρέη αφηγητή. Γιατί, έτσι.
Αν το My Friend Pedro ήταν ταινία, νομίζω πως θα επρόκειτο για κάτι ανάμεσα σε John Wick και Matrix — με τον Keanu Reeves στον ρόλο του ήρωα τέλος πάντων (btw, έρχεται!). Ο βασικός μηχανισμός του παιχνιδιού, βλέπετε, είναι ένα υπερκούλ slow motion που δίνει στον παίκτη τον χρόνο που χρειάζεται για να σκεφτεί και να εξοντώσει με χειρουργική ακρίβεια τους αντιπάλους του, ακόμα κι αν αυτοί βρίσκονται αντιδιαμετρικά στην οθόνη. Οι εφετζίδικες περιστροφές 360 μοιρών στον αέρα σε συνδυασμό με τον καταιγισμό σφαιρών, δίνουν μία κινηματογραφική χροιά στο τελικό αποτέλεσμα.
Ολοκληρώνοντας κάθε επίπεδο, ο παίκτης βαθμολογείται ανάλογα με τις επιδόσεις του (ταχύτητα, αριθμός θανάτων, εχθροί που σκότωσε, τρόπος που τους ξεπάστρεψε). Το κυνήγι ενός καλύτερου σκορ αποτελεί από μόνο του κίνητρο για να παίξει κανείς μια πίστα ξανά και ξανά, ωστόσο όλα τα λεφτά είναι η δημιουργικότητα στο καθάρισμα των αντιπάλων. Ήμουν σε θέση να εξοστρακίσω σφαίρες σε τηγάνια, να στείλω βαρέλια συστημένα σε κεφάλια ανυποψίαστων νταγλαράδων, ακόμα και να εκτοξεύσω το πατίνι μου μετά από κάποιο άλμα!
Κάθε κεφάλαιο του My Friend Pedro αποτελεί κι έναν διαφορετικό κόσμο. Η συνολική διάρκεια του παιχνιδιού είναι γύρω στις πέντε-έξι ώρες, κάτι που προσωπικά εκτίμησα αφού δεν πρόλαβα να βαρεθώ παίζοντας. Στο μεσαίο επίπεδο δυσκολίας τα πράγματα είναι μάλλον βατά, τουλάχιστον ως προς την ολοκλήρωση των επιπέδων (μόνο μία φορά κατάφερα να βγάλω σκορ S — όλες τις άλλες έπαιζα μεταξύ B και C). Στο τέλος μάλιστα, νομίζω ότι μέχρι κι η πλοκή μού έκανε «κλικ» απ’ το πουθενά, κάτι που σίγουρα δεν περίμενα από το συγκεκριμένο παιχνίδι.
Το My Friend Pedro είναι μία κυκλοφορία που «φωνάζει» Devolver από μακριά. Για την ακρίβεια, μόνο η συγκεκριμένη εταιρεία θα μπορούσε να το εκδώσει. Κάφρικο, δυναμικό και με νεύρο, θα αποτελέσει ευχάριστη εμπειρία για τους φίλους των shoot ‘em up και ιδανικό διάλειμμα για όσους ψάχνουν κάτι μικρό για να ξεδώσουν μετά το The Last of Us Part II.
Μου θύμισε: -
Κυκλοφορία έκδοσης: Δεκέμβριος 2019
Πλατφόρμες: PS4, Xbox One, PC, Switch