#review | Maquette
To Maquette αποτελεί μία από εκείνες τις σπάνιες περιπτώσεις παιχνιδιών που τα έπαιξα σχεδόν αμέσως μόλις κυκλοφόρησαν. Κάτι η δωρεάν διάθεσή του μέσω PS Plus στο PS5, κάτι η μικρή του διάρκεια και κάτι η υπογραφή της Annapurna Interactive (έχει εκδώσει μεταξύ άλλων το What Remains of Edith Finch) με έπεισαν να το ξεκινήσω χωρίς να χάσω ιδιαίτερο χρόνο.
Με δυο λέξεις, το Maquette είναι ένα adventure πρώτου προσώπου. Μέσα από την πλοκή του εξιστορεί το λαβ στόρι του Michael και της Kenzie καθώς ο πρώτος ανακαλύπτει ένα παλιό μπλοκ ζωγραφικής με σκίτσα των δυο τους. Η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από τους διαλόγους του ζευγαριού και τις σκέψεις του Michael και παρ’ ό,τι δεν υπάρχει εικόνα, δίνεται τόσο παραστατικά που «βλέπετε» κάθε σκηνή μπροστά σας. Σε αυτό βοηθούν φυσικά και οι εξαιρετικές ερμηνείες των Seth Gabel και Bryce Dallas Howard.
Το παιχνίδι εξελίσσεται σε έναν ιδιαίτερο κόσμο γεμάτο μακέτες. Φανταστείτε δηλαδή ότι σε κάθε τοποθεσία του Maquette υπάρχει και από μία μικρογραφία της. Στο κυρίως μέρος του παιχνιδιού μάλιστα ο χάρτης αποτελεί ο ίδιος μικρογραφία ενός ακόμα μεγαλύτερου! Η ουσία εδώ είναι πως οι διαφορετικής κλίμακας πανομοιότυποι χάρτες επικοινωνούν, με αποτέλεσμα ένα αντικείμενο σε έναν, να εμφανίζεται αυτόματα και στους υπόλοιπους.
Οι γρίφοι του παιχνιδιού περιστρέφονται γύρω από τον προαναφερθέντα μηχανισμό. Ο παίκτης προσπαθεί αφ’ ενός να ανακαλύψει τα αντικείμενα που χρειάζεται για να αποκτήσει πρόσβαση σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και αφ’ ετέρου να τα μετατρέψει στο κατάλληλο μέγεθος. Για να μπείτε σε ένα σπίτι δηλαδή ενδεχομένως να χρειαστεί να βγείτε στον εξωτερικό χάρτη στον οποίο έχετε το μέγεθος μυρμηγκιού! Κάποια άλλη στιγμή, ίσως να πρέπει να τοποθετήσετε ένα αντικείμενο κανονικού μεγέθους στη μακέτα έτσι ώστε αυτό να εμφανιστεί γιγαντιαίο στον χάρτη που βρίσκεστε.
Αν και το κόνσεπτ των παζλ του Maquette δεν ήταν κακό, υπήρξαν κάποιες περιπτώσεις που δεν είχα ιδέα τι έπρεπε να κάνω ή πού να πάω στη συνέχεια, με αποτέλεσμα να τριγυρνώ εδώ κι εκεί σαν την άδικη κατάρα. Ακόμα χειρότερα, τέσσερις-πέντε φορές προς το φινάλε του παιχνιδιού χρειάστηκε να καταφύγω σε εξωτερική βοήθεια. Σε δύο απ’ αυτές μάλιστα, ακόμα και τότε δεν μπόρεσα να καταλάβω τη λογική των γρίφων (τουτέστιν πώς στο καλό θα έπρεπε να σκεφτώ τη λύση τους).
Κάτι που μου έκανε αρνητική εντύπωση ήταν τα τεχνικά προβλήματα του παιχνιδιού. Έναν και πλέον μήνα μετά την κυκλοφορία του, παρατήρησα — ιδίως από τα μισά του στόρι κι έπειτα — δραματικές πτώσεις στο framerate (και είπαμε, ε, έπαιζα σε PS5) ενώ σε μία περίπτωση χρειάστηκε να εκκινήσω εκ νέου ολόκληρο επίπεδο εξ αιτίας ενός bug που δε μου επέτρεπε να συνεχίσω.
Το Maquette είναι ένα παιχνίδι πρωτότυπο και ενδιαφέρον. Διηγείται ένα χαριτωμένο στόρι το οποίο «απογειώνουν» το προσεγμένο soundtrack και οι ίδιοι του οι πρωταγωνιστές. Προσωπικά δυστυχώς κόλλησα για ώρες σε κάποια σημεία, καταστρέφοντας ως εκ τούτου το momentum του. Ένας μέσος παίκτης όμως που θα χρειαστεί γύρω στις τέσσερις-πέντε ώρες ως τον τερματισμό, είμαι σίγουρος πως θα το ευχαριστηθεί ακόμα περισσότερο. Δώστε του μια ευκαιρία. Την αξίζει.
Μου θύμισε: -
Κυκλοφορία έκδοσης: Μάρτιος 2021
Πλατφόρμες: PS5, PS4, PC