#review | INSIDE
Ξεκίνησα το INSIDE έχοντας παρακολουθήσει τη μίνι παρουσίασή του από τον ektelion. Ο φίλτατος Κώστας μου θύμισε μέσα από το βίντεο του το χαριτωμένο δημιούργημα της Playdead κι εγώ, αδυνατώντας να ξεκαθαρίσω αν το είχα τερματίσει ή όχι, αποφάσισα να διαλύσω κάθε — μου — αμφιβολία.
Το INSIDE είναι ένα 2,5D adventure στα πρότυπα του Limbo το οποίο και μου θύμισε αρκετά, κάτι μάλλον αναμενόμενο αφού αποτελεί τον πνευματικό του διάδοχο (το Limbo είχε κυκλοφορήσει το 2010). Το δανέζικο στούντιο άλλωστε χρησιμοποίησε την ίδια μηχανή γραφικών, βελτιστοποιώντας το gameplay με μικρές-μικρές διορθώσεις όπου αυτές χρειάζονταν.
Όσο για το σενάριό του, ο καθένας μπορεί να υποθέσει ό,τι θέλει γι’ αυτό το αγόρι που παλεύει να ξεφύγει από σκυλιά και στρατιώτες σε έναν ασπρόμαυρο κόσμο γεμάτο άβουλα ανθρωπάρια. Από τη μία, το INSIDE θα μπορούσε να αφηγείται με έναν ιδιαίτερο τρόπο τη μάχη που καλείται να δώσει ο βαθιά σκεπτόμενος άνθρωπος ενάντια στο διαρκές brain wash που υφίσταται από τη σύγχρονη δυτική υποκουλτούρα. Από την άλλη θα μπορούσαν στην Playdead να έχουν καπνίσει απλά ό,τι φυτρώνει.
Το παιχνίδι άλλωστε δεν προσφέρει την παραμικρή εξήγηση σχετικά με τα όσα βλέπουμε με αποτέλεσμα στο φινάλε του — που δεν αργεί ιδιαίτερα — ο παίκτης να έχει ακόμα περισσότερες απορίες. Αυτό ωστόσο ουδόλως με προβλημάτισε αφού αφοσιώθηκα στο gameplay του INSIDE το οποίο με αποζημίωσε αρκούντως. Ο βαθμός δυσκολίας του είναι «τόσο όσο». Υπήρξαν στιγμές που χρειάστηκε να σκεφτώ προσεκτικά τι θα κάνω, όμως σε καμία περίπτωση δεν ένιωσα να κολλάω.
Βρήκα τους γρίφους του έξυπνους και αρκετά ενδιαφέροντες. Στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάστηκα έως και δυο-τρεις προσπάθειες μέχρι να καταλάβω τι θα έπρεπε να κάνω ακριβώς για να προχωρήσω. Από ‘κει κι έπειτα όλα ήταν θέμα ακρίβειας. Οφείλω να ομολογήσω πάντως πως άπαντες οι γρίφοι ήταν άριστα ενσωματωμένοι στο εκάστοτε περιβάλλον, με την περιστασιακή παράλληλη εμφάνιση αντιπάλων να ανεβάζει περιστασιακά τον δείκτη δυσκολίας.
Ειδικής μνείας χρήζουν εκείνες οι σεκάνς που ο πιτσιρικάς πρωταγωνιστής φορούσε μία κάσκα ελέγχοντας τα άβουλα ανθρωπάρια της περιοχής. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός ήταν μακράν ο καλύτερος που εντόπισα στο παιχνίδι, αποτελώντας τη βάση των πιο ζόρικων γρίφων. Μιλώντας περί προκλήσεων, τα achievements του τίτλου σχετίζονται άπαντα με την προαιρετική απενεργοποίηση 13 κρυμμένων μηχανισμών και προσφέρουν ένα επιπρόσθετο κρυφό φινάλε — για το οποίο έμαθα κατόπιν εορτής.
Εν τέλει το INSIDE δεν με χάλασε. Παρά το μουντό του ύφος, μου κράτησε ευχάριστη παρέα για περίπου τέσσερις με πέντε ώρες. Τι κι αν μάλλον δεν κατάλαβα τίποτα απ’ όσα είχαν στο μυαλό τους οι άνθρωποι της Playdead; Απόλαυσα στο έπακρο την εμπειρία gameplay που προσφέρει το δημιούργημά τους, ένας τίτλος πενταετίας που θα παίζεται άνετα για πολλά χρόνια ακόμα.
Μου θύμισε: Limbo
Κυκλοφορία έκδοσης: Ιούνιος 2016
Πλατφόρμες: PS4, Xbox One, PC, Switch, iOS